sobota, 16 lutego 2013

Lista pytań Luizy.


Poznałam kiedyś Luizę, która miała bardzo sensowne podejście do zakupów. Jeśli mamy kogoś takiego na zakupach możemy wrócić do domu nie wydając złotówki ale na pewno nie wrócimy z czymś czego nie potrzebujemy lub nie jest warte tych pieniędzy, które wydaliśmy.

Wyobraźmy sobie, że znalazłam śliczny ciuszek, przymierzyłam wygląda dobrze i pasuje do mnie. W tym momencie sięgamy po listę pytań:
  • Czy potrzebuję tej rzeczy?
  • Czy pasuje do ubrań z mojej szafy?
  • Czy będę miała okazję do założenia tej rzeczy?
  • Czy nie mam przypadkiem podobnej rzeczy w szafie?
  • Czy łatwo utrzymać tą rzecz w czystości?
  • Czy konieczne jest pranie chemiczne – to dodatkowy koszt.
  • Czy jakość nas satysfakcjonuje?
  • Czy cena jest adekwatna do jakości i czy warto na to wydać tyle pieniędzy.
  • Ile razy będę miała okazję to założyć?

Pewnie już rozumiesz o co chodzi? Po prostu, zanim pójdziesz do kasy zastanów się jak długotrwała będzie  satysfakcja z zakupu? Każdemu zdarzyło się już kupić coś czego nigdy nie założył.
Oczywiści inne pytania zadaję sobie przy zakupie ubrań, inną przy kupnie książek a inną gdy idę po zakupy żywnościowe. Ważne, żeby zadać sobie takie pytanie przed zakupem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz